Wednesday, February 16, 2011

Koll på mvc

Idag var jag på rutinkoll på mvc. Blodtrycket var ok, 120/80. Lite högre undertryck än vad jag brukar ha men helt ok enligt bm. Ingen äggvita (protein) i urinen *yes*. Så det såg jätte bra ut vad gäller havandeskapsförgiftningen. Men jag ska dit om en vecka igen för att kolla, för att vara på den säkra sidan. Jag ska fortsätta vila för att hålla blodtrycket nere ifall att det är just vilan som gjort att det sjunkit. Men jag ska få testa att gå på vattengympan på tisdag och sedan ska vi kolla blodtrycket på onsdag för att se hur det påverkats av gympan. Jag behöver gå på gympan för mina fogar.

Jag har känt ett tryck neråt nu några dagar och det känns rätt rejält. Har gjort rätt ont. Idag fick jag förklaringen. Busbebis har fixerat sig med huvudet neråt!!! Inte konstigt att det gör ont. Det är så fräckt att bm kan känna hans lilla huvud där inne i min mage. När hon kände på huvudet var det exakt där jag har ont.

Magen har tagit ett rejält språng på kurvan från att ha legat strax under medel till strax över (sf 33) Kanske därför det känns tungt? Men vikten är det lugnt med, +3 kg sedan inskrivningen i augusti. Det ska jag väl inte klaga på ;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 comment:

kattiiiiss said...

Vad mysigt att bebis har fixerat sig. Ja kanske inte mysigt så, eftersom det gör ont :-/ Men då har den iallafall lagt sig på rätt håll och är påväg mot "utgången" :-) Hoppas att ditt BT håller sig i schack så att du kan fortsätta på vattengympan.

Kram