Thursday, February 24, 2011

Dagisbaciller ovanpå allt annat

Förlossningplaneringen i måndags orkar jag egentligen inte säga så mycket om mer än att det inte var vad jag väntade mig. Det enda jag fick ut av det var att jag ska få glukosdropp under förlossningen för att förebygga att orken tar slut. Och jag ska tillbaka den 21/3 för ställningstagande till igångsättning. I så fall blir igångsättningen i Malmö. De kommer bara sätta igång mig om de är säkra på att det kommer att lyckas. En igångsättning är väldigt påfrestande för kroppen och i och med mitt tidigare snitt kan det bli komplikationer annars. Min kropp måste alltså vara mogen. Så, den 21/3 är nästa delmål. Håll tummarna att jag är redo för att föda bebis då!!

Blodtryckskollen igår gick bra. Jag sköter mig med vilan. 130/80 låg det på och ingen äggvita i urinen. Nästa koll är nästa onsdag. Vattengympan i tisdags hade inte påverkat blodtrycket så jag kan fortsätta gå på det så länge jag mår bra.

Igår kväll fick jag ont i halsen och under natten blev det värre. Nu har även en förkylning brutit ut. Bemi hade ont i halsen häromdagen och blev förkyld i förrgår. Så dagisbacillerna har anfallit :( Jag har varit helt utslagen hela dagen och bara legat och dåsat i soffan.

Jag måste bli bra tills på lördag! Då ska vi på melodifestivalens genrep på em och sedan äta fondue på kvällen på Natalies. Bemi ska sova hos farmor och farfar så vi är dessutom barnfria, förmodligen sista gången innan vi har en bebis i huset. Då vill jag inte vara sjuk och ligga utslagen på soffan.

Nu åter till kurering på soffan!

- Postat i farten med BlogPress från min iPod.

1 comment:

kattiiiiss said...

Krya på dig Hanna!
Håller tummarna för nästa delmål.

Jag och mamma ska också på mello på lördag :-)

Kramar