Sunday, January 16, 2011

Shoppingturen avslutad

Nu är vi hemma på svensk mark igen efter några dagar i London. Roger åkte till storstan i tisdags för jobbets räkning och jag anslöt i fredags. Det har för min del varit några intensiva dagar. Allt som vi ville hinna med hanns inte med. Men då ger det oss ett skäl till att åka tillbaka, snart hoppas jag :o) Det gav definitivt mersmak! Någon sightseeing blev det inte. Det vi hann med var shopping på Hamleys, Harrods, London city och på ett köpcentra (Westfield) och en musikal i fredags kväll (Dirty Dancing - jag valde *ler*).

Sedan hann vi med att testa alla kommunikationsmedel som finns att tillgå i London :o) Tåg, tunnelbana, buss och taxi. Det visade sig att en del tunnelbanor togs ut i strejk igår lördags samt att de hade underhållsarbete samtidigt på andra linjer så det var inte helt smidigt igår och idag att ta sig från A till B.

I matväg då. Det blev fakiskt mest italienskt :o) I fredags åt vi lunch på det gyllene M:et, vi var hungriga och i tidsbrist... Till kvällsmat blev det bruschetta med tomat och vitlök till förrätt och sedan pasta carbonara. I lördags blev det burritos/chili con carne till lunch och gudomlig pizza till kvällsmat. Vi hann med en crepe med banan och belgisk choklad till em-fika också och Ben & Jerry glass till senkvällen :o) Jag har haft en dålig mathelg. Jag har inte orkat äta så mycket av mina måltider :o( Synd när vi ätit ute och ätit god mat. Men bebis har väl legat och tryckt på magsäcken för det har abrupt sagt stopp.

Tråkigt nog så kapsejsade mina fogar natten till fredagen också och jag vaknade med grymt ont i vänster höft. Tidigare har jag mest haft ont på höger sida. Men med lite värktabletter fixade det sig ganska bra ändå. Igår mjukade jag upp kroppen med ett varmt bad på hotellet. Gäller att passa på när man kan ta ett bad :o) när vi inte har badkar hemma.

Det har varit en härlig helg med vuxentid. Benjamin har varit hos morfar och haft lite morfartid och kusintid också. Hans "styvkusin" Oliver anslöt igår så de har härjat järnet.

Här är busungen själv. Han har nog ärvt fotografgenen från sin mamma och morfar :o) Han älskar att fotografera och tar så fint hand om kameran, är noga med att sätta på linsskyddet och lägga ner kameran i väskan när han är klar.

En av Benjamins presenter. Han har tjatat om Bakugan länge nu och vi föll för hans önskan när vi var i London och köpte en "sats" med tre figurer. Han vet nog bättre än oss hur man leker med dem ;o) Han fick även en bobby-sparbössa från Harrods som var fylld med kakor, en badbomb från Lush, chips och godis.
Nalle till lillebror. Köpt på stora varuhuset Hamleys. Tur vi inte hade med oss Benjamin dit. Ojojoj, va leksaker! 6 våningar med bara leksaker. Jag tänker mig att fondväggen i lillebrors rum går i denna turkosa färg som är lite mer dämpad i verkligheten (är inte fit för fotografering idag...).

En jumpsuit och en pyjamas till lillebror i lite större storlek, 6-9 månader.

4 söta pyjamasar i minsta storleken till lillebror. Dock ser jag att den ena nog kan användas som jumpsuit om mamma vill det. Tycker det är så mysigt med småttingar i hela dressar :o)

3 söta bodies från Next. Det var inte lätt att hitta färgglada kläder. Det mesta gick i blå pastell till pojkar och det tycker jag är sååååå tråkigt. Jag vill ha FÄRG på mina barn. Blir det en liten lintott till så vet jag att han kommer passa bättre i färgstarka kläder än mesigt blått. På Next hittade jag till slut kläder med färg. Där hittade vi även en skjorta och en piké till Benjamin som han kommer få som storebrorspresent när lillebror föds. Lillebror kommer få så mycket grejer då från nära och kära så det är viktigt att Benjamin också får lite så han känner sig lite viktig. Han kommer även få en supersöt mugg från Disneyaffären med Toy Story-motiv.

Två par "skor" till lillebror som han kan ha till hösten. Ett par mjuka "tossor" (längst fram) och ett par ursöta gympisar. Jag var frestad att köpa ett par riktiga adidasskor till honom i stl 19 men jag lyckades avstå :o)

Till slut så var det denna väska jag var på jakt efter i London. Men den fanns inte. Det fanns inte många skötväskor alls faktiskt :o( Så det blev en nätbeställning nu ikväll :o) Förväntas komma i veckan. Sedan ska den packas så det är klart ifall att...

2 comments:

kattiiiiss said...

Vad mycket fint ni har handlat.
Fina bilder på den stora killen!

Ben & Jerrys älskar jag!
Speciellt cookiedough!

Hoppas att dina fogar slutar bråka så mycket. Troligen så kommer det inte att bli så mycket bättre förrän bebisen har anlänt. Vilket datum är du beräknad till?

Kram

Ivy said...

Jag tycker att ni hann med många ställen ändå, med tanke på dina fogar! Vilka härligt färgglada kläder ni hittade, färgstarkt ska barn ha! *I like*

Men... shoppade du inget bara till dig? Hehe, det skulle iofs inte vara så förvånansvärt. Sen jag fick barn har London shopping till mig själv minskat drastiskt. Undrar varför?