Monday, January 3, 2011

Första dagen på jobb

Idag var första arbetsdagen för året. Det var många inne på kontoret idag, förvånande. Men jag kände direkt i morse när klockan ringde att min kropp orkar inte :( Min kropp skriker efter vila.

Men väl på jobb gick mina 4 timmar ganska fort ändå. Det låg en massa och väntade på mig, fakturor bland annat som vi måste få in i systemet senast den 20e för att de ska hamna på fjorårets budget.

Min största mission idag var ändå att få tag på min läkare på spec MVC för att se vad han hade att säga dels förlängningen av min sjukskrivning, dels om min arbetssituation och dels om det faktum att jag fortfarande har sammandragningar fast jag ätit penicillin i en vecka. Läkaren var upptagen men barnmorskan kollade av med honom om han ville ge mig en telefontid eller ville boka in ett besök. Jag har ett besök bokat till den 17e men eftersom sjukskrivningen gick ut i fredags behöver jag nytt intyg innan det. Han ville träffa mig och klämmer in mig på fredag.

Så, jag tror att denna veckan blir min sista arbetsvecka på ett år. Jag tror inte att han vill att jag arbetar under stress när jag redan har sammandragningar och det är möjligt att han vill kolla så att sammandragningarna inte påverkar bebis, att det inte har satt igång något så att det finns risk för prematur förlossning.

2 comments:

kattiiiiss said...

Vila är kanske vad du behöver nu då. Hoppas att läkarbesöket går bra på fredag!

Kram

kattiiiiss said...

Förresten!

Grattis på namnsdagen idag!
Du heter ju samma som min dotter, Hanna!

Kram