Sunday, November 7, 2010

Vecka 20 närmar sig

Ja, det närmar sig halvtid. En vecka till så är vi där. Det känns rätt så skönt för sen börjar nästan nedräkningen och man harvarit gravid längre tid än vad man har kvar tills det är dags för bebis. Magen växer som ni kan se på bilden ovan. Tagen i v 18+4. Men tydligen är det fortfarande folk som tror att jag är ett matvrak för de har inte uppfattat att jag är gravid...

Vågen står på -2 kg sedan jag testade plus i augusti. Det pendlar mellan -2 och -4 kg. Fogarna bråkar rejält och den senaste veckan har jag haft rejält ont. I morgon ska jag till läkaren för att få utskrivet medicin mot illamåendet så vi får väl se vad hon säger om fogarna. Orsakan till att jag känner av deonda fogarna kan ju också vara att muskler runt omkring gör ont, det är svårt att härleda smärtan exakt. Så det kan vara en kombination av muskler och fogar. Jag vet ju inte hur detta påverkar musklerna. Hade ju inte riktigt samma problem när jag var gravid med B.

I morse hade bebis lite kick-boxning. Jag känner ju inte av det så ofta än eftersom moderkakan dämpar rätt mycket av rörelserna men i morse var det rätt starka rörelser, så pass att jag inte kunde somna om. Sen låg jag ju och kände efter också för det är så himla mysigt att känna honom röra sig där inne. Vårt andra mirakel. Dock fortfarande ofattbart att vi ska ha en liten mini i familjen igen. Vi har tittat en del på dvdn med bilder från Bemis första 6 månader och jag fäller en tår eller två när jag tittar på den för det blir så tydligt att vi ska få uppleva allt det där en gång till med en annan liten bebis. De där hjälplösa skriken, rofyllda sömnstunderna där man bara ligger och tittar på sitt lilla kärleksknyte, försöken att vända sig, att ta sig fram, första leendet, första smakisen...åhhh!

Vi såg i ett reklamblad att de sålde en vit spjälis för 400 kr på ett nyöppnat möbelvaruhus i Malmö. Jenny och Aje skulle dit en sväng idag så vi bad dem kolla om sängen fanns kvar (öppningserbjudande). Det fanns den! Vi hade tänkt slipa ner Bemis gamla och måla den vit men nu när en helt ny kostar 400 kr så känns det som ett för stort projekt :o) Så bebis får en ny säng! Tack Jenny och Aje för att ni kollade efter den till oss!


Förra helgen hade vi besök av min bror med familj. De har köpt hund och här är det lilla yrvädret fångat på bild. Världens goaste och mjukaste vovve. Nästan så jag funderade på att låsa in han och behålla han :o) Balto heter han och är av rasen Irish Softcoated Weathen Terrier. En valp på 4 månader som kommer bli lite större när han är fullvuxen.


Benjamin blev glad av att träffa sina kusiner. De har inte träffats sedan i somras. Anton, på bilden här, är så lik sin pappa när han var yngre på denna bilden :o)


Busungen har fortfarande hur mycket energi som helst. Här busar han och pappa puh med en ballong. Ballongvolleyboll eller nåt.


Fast när klockan närmar sig 18 på vardagarna ser det allt som oftast ut så här i vår soffa. Han somnar var som helst just nu och det gäller att ha timat in pyjamas och tandborstning innan detta händer, vilket mamma muh inte hade hunnit denna kväll. Det är en ledsen liten kille som man måste väcka och bära in i badrummet för byte av kläder och borstning av tänder.
Bemi har slutat sova middag på dagis och detta är resultatet av det hela. En väldigt trött liten kille.




No comments: