Tuesday, May 12, 2009

Doktorn x 2

Först var jag med Bemi hos doktorn i går morse. Det är svinkoppor han får titt som tätt och nu har han fått en penicillinkur plus penicillinsalva som förhoppningsvis ska läka ut eländet. Jag vet ju tyvärr hur ont det gör...

På eftermiddagen var det min tur att gå till doktorn. Jag har haft ont i höger axel i tre veckor nu, gissade på en inflammation och jadå. Så det blir till att knapra tabletter och smörja med voltarensalva. Klingar det inte av så blir det cortisonspruta. Aj!!

2 comments:

Ivy said...

Uff, det låter inte kul med svinkoppor! Men tur att det finns medicin *pusst*

Jag dras med min inflamerade axel, skuldra, nacke - musarm och tennis armbåge sen december nu. Eller i december spred det sig neråt armen - mer än det vanliga domnandet då. Det är inte kul och man blir trøtt och sliten av tabletterna också. Ta hand om dig och se till så att det inte blir värre.

stor kram!

Ivy said...

Förresten så är min favorittvål just nu fr Lush - Rock star det luktar godis! Jätte gott gott, tidigare anv jag mkt karma tvål och honungen, honungen har vi alltid hemma - eftersom det är riktigt bra till alla hemma.

Sen kan du testa deras shampoobars! Har den blåa m havssalt till Andreas - volym, en rosa o gul som alla kan använda och så en lila till mig som har lite fetare hår.