Sunday, May 17, 2009

Barnkalas

God kväll!
Helgerna här är som vanligt fullspäckade. Igår var det en massa fix och städ och sedan gäster på eftermiddagen och kvällen. Idag bakade jag med assistans av Roger kanelbullar (utan kanel men med kokos) till Bemis födelsedagskalas nästa lördag och sedan har huliganen (Bemi då alltså) och jag varit på barnkalas i Lund hos lilla Caisa som också blir 3 år den 26:e.

Benjamin ska förresten opereras för sina öron nu, läkaren har tagit beslut om det. Samtidigt ska en polyp bakom näsan tas bort så han kanske slutar snarka och slutar ha sina korta andningsuppehåll. Vi väntar på op-tid men jag kommer ringa i veckan och förklara läget. Vi tror nämligen att hans dåliga hörsel påverkar mer än vi vet om... Bemi är väldigt utåtagerande emellanåt, när han inte kan hantera situationer och när vi misstänker att han inte klarar av ljuden eller bli överraskad av ljud/någon pga sin dåliga hörsel. Han puttar ofta till andra barn, som om han blir rädd när de kommer för snabbt inpå honom m.m. Det gör att man måste vara på helspänn hela tiden och kolla vad han gör för att han inte oavsiktligt ska skada någon annan eller sig själv. Dessutom hör han förmodligen inte alltid när vi kallar på honom när det är mycket ljud runt omkring. Puh!

Så ett barnkalas var verkligen till att testa mammas nerver. Det blev inte mycket rast och ro och Benjamin avslutade det hela med att bita mig rejält i armen. Jag blev både blå och röd :o( Tack mamma för att du tog med mig på ett roligt barnkalas :o(

Nu är jag trött så jag ska krypa upp i soffan bredvid Roger. Tur det är kort arbetsvecka... Och på lördag är det som sagt kalas. Men på fredag får vi förstärkning - morfar, mormor Nilla och "hunnarna" kommer ner till undsättning!


Goda bullar som vi var tvungna att provsmaka...

Bemi testar en kick-bike (?)




Bemi mumsar korv med bröd.



2 comments:

Ivy said...

Åh... dem där bullarna ser ljuvligt goda ut!!! Mums!


Ang. Lush så köpte jag en shower jelly som luktar godis och en duschcreme som heter yummy yummy yummy som också är underbar och en shower bomb - dessa ska svärmor få på morsdag.

Det kan ju du ha i duschen, shower bomben ska fungera som en badbomb, fast du har den på duschgolvet och så spricker den upp och är mysig i duschen. Genialiskt! Du har väl nära till en lush butik?

Marie said...

Hej Hanna!
Nu har jag dragit en vinnare som vinner ett fint namnhalsband.
Grattis! Grattis!
Tyckte din motivering var så söt.
Maila mig på lofgrenpixi@gmail.com vilket namn du vill ha inpräglat.
Kram Marie