Sunday, April 5, 2009

Underbar lördag

Igår var det ju för underbart väder. Vi var ute i omgångar i vår trädgård. Rogers farmor var här i torsdags och fredags och rensade alla våra rabatter (eller ja, 3 stycken är inte rensade men om ni hade sett hur många rabatter vi har så hade ni insett att det är det lilla kvar...) och igår erbjöd sig Rogers syster att börja olja vårt staket. Roger klippte gräset med viss assistans av Benjamin....


Jag gick runt med kameran och fotograferade Benjamin och kollade in vad som kommit upp i våra rabatter.



Våra fina julrosor. Vi har x antal vita och rosa/röda runt om huset.


Krokusen blommar för fullt!


Farmor har vid något tillfället planterat ut lite hyacinter från diverse julgrupper hon fått och ja, de sticker upp ur jorden nu och blommar fint. Men vi får se hur länge vi har dem kvar i rabatten....



Inte en så fin bild kanske men resultatet av det som börjar sticka upp ur jorden här kommer bli finfint och smaskigt. Vad sägs om en rabarberpaj i juni?


Benjamin njöt i fulla drag av att vara ute. Han är ett riktigt utebarn. Och trött blev han. Han sov 2½ timmes middag... När han sovit ville han ut direkt igen. Under tiden som han sov passade jag på att sy lite nya kuddöverdrag. Hade tänkt fortsätta med det idag men jag tappade lusten av olika anledningar...
När vi gick ut igen på eftermiddagen råkade en nyckelpiga hamna på Bemis hand och han skrek och hade sig. Tills jag visade att de inte är farliga och lät en krypa på min hand. Då ville han så klart också ha en på handen. Han var något hårdhänt och några små pigor fick nog sätta livet till...

Beundrar pigan i handen.


Glad liten kille.

Sedan på kvällen grillade vi tillsammans med Sussi och Patrik. Det är så underbart gott med grillat. Andra gången för i år och jag gissar att det blir grillat i påsk också.
Jag var hos doktorn med Bemi i fredags och även han har halsfluss. Verkar vara en elak och smittsam bacilusk. Nu har vi alla penicillin i alla fall så jag hoppas att vi blir av med eländet nu. Bemi verkar ganska obekymrad nu när febern sjunkit. Jag har fortfarande ganska ont i halsen men det är betydligt bättre. Om inget oförutsett händer är det jobb och dagis för oss i morgon.


Avslutar med en bild på husets framsida. I rabatten kan ni se alla tulpaner och påskliljor som är på väg upp.

1 comment:

Ivy said...

Härliga, vackra vårbilder!