Friday, April 10, 2009

Långfredag

Idag har Benjamin och jag haft besök av någon som jag inte träffat på många, många år. Vi minns inte ens hur många år sedan det är. Men det kan nog röra sig om 20-25 år!! Och det är en släkting. Närmare bestämt min kusin Malin. Malin är 8 år äldre än mig och ja, när jag var 6-7 år så var ju Malin så pass stor att hon inte följde med på släktträffar längre. Och sedan dog min mamma och därmed tyvärr även kontakten med släkten på mammas sida.

Via facebook har jag dock hittat Malin igen. Vi har chattat lite fram och tillbaka via FB och idag bestämde vi träff. Hon kom hit med två av sina fyra barn. Hennes minsta är 2 år äldre än Benjamin men det var flickan på 11 år som vann Benjamins hjärta :o)

Det var jätteskoj att träffa Malin igen. Hon var sig "lik" fast det var så många år sedan, eller snarare så som jag minns henne. Vi hade en trevlig fika- och snackstund.

Sedan gick Benjamin och jag ut till lekplatsen och jag tog en massa härliga foto på Bemi. Han har varit på ett strålande humör hela dagen och det ser man på fotona nedan!

I morgon bär det av norrut till Älmhults skogar. Vi ska till min pappa, Nilla och "hunnarna". Nillas dotter Maria med familj kommer också och de har minsann en liten bebis :o) Gissa om jag vill gosa?!


Lite tveksam kille på rutschkanan.



Det är skoj att gunga.



Springer runt och busar.



Han har sprungit upp för "kullen" och det blev en bra vinkel. Gillar detta kortet!




Sitter och funderar.




På väg ner från kullen, springer fort...





Glad liten kille.

No comments: