Sunday, April 12, 2009

Påskafton

Igår påskafton var vi hos min pappa i Älmhult. Vi hade det fina vädret med oss och Bemi trivdes som fisken i vattnet när han fick vara ute och leka med morfar, Oliver ("styvkusin") och "hunnarna" (hundarna). Oliver och Bemi hämtade vatten hela tiden och vattnade hundarna. Snällt! Men hundarna fann sig i det.

Vägen upp till morfar gick bra men på vägen hem hade vi nog en kille som var trött av all lek. Han krånglade i stort sett konstant hela vägen hem, över 2 timmar i bilen.... Från Lund till Svedala (30 minuter) gallskrek han för att han hade tagit av sig skorna och "frös om fötterna". Han vet att han inte ska ta av sig skorna och gjorde det för att jäklas med mig. Så jag satte inte på honom skorna igen (han hade bara tagit av sig dem direkt igen) och då var det fel. Men jag kunde ju inte ge efter bara för att han började gallskrika.

Men, men. Idag är en ny dag. Någon av oss ska åka och handla för jag ska göra smörgåstårta till i morgon och det går ju åt en del saker till en sådan och det ska vara en smörgåstårta för 10 personer... Sedan ska vi till svärföräldrarna och grilla. Det fina vädret håller i sig.

Benjamin med sin vattenflaska. Stunden senare hade Pyret fått vattnet på sig...



Vilde Bill eller Oscar Wilde som han också kallas. (Han heter Oscar)


No comments: