Tuesday, November 28, 2006

Kinkig dag

Idag har Bemi en dålig dag, i dubbel bemärkelse. Det började egentligen redan igår kväll. Han kräktes upp i stort sett allt han åt men lika glad var han för det....Det blev till att byta pyjamas 2 gånger och själv fick jag byta byxor för även jag blev nerkräkt.

Jag var beredd på att han skulle vakna tidigt i natt då eftersom han inte fått behålla mycket av det han åt vid kl 22. Döm om min förvåning när han vaknade kl 5.30. Men han var inte speciellt intresserad av flaskan och åt bara 40 ml. Sedan ammade han lite men kräktes nog upp i stort sett allt. Men, samma sak som igår, han var glad och skrattade och busade. Jag testade att ge honom gröt lite senare för att se om han fick behålla det och jodå, det stannade nere. Sedan somnade vi så gott i sängen igen och sov en timme.

Efter det har han bara "småkräkt" så som han brukar men oj va kinkig han har blivit nu framåt förmiddagen. Var tog min goa glada kille vägen? Ingenting duger. Han brukar kunna sitta och leka i sin matstol nu mitt på dagen när jag fixar och donar där nere men nä, nä! Knappt att det duger att sitta i mammas knä heller. Men just nu sover han i mitt knä. Hoppas min goa, glada kille är tillbaka när han vaknar. Annars kan det bli en lång dag. Pappa Puh slutar först kl 16.30 :o(

No comments: