Friday, November 24, 2006

Första bloggen

Oj, jag har visst blivit med blog!
Kanske kan vara en bra idé för att uppdatera bekantskapskretsen om vad lille Bus hittar på för tillfället.

På söndag blir Bemi 6 månader! Vart har tiden tagit vägen? Min lilla skatt blir ett halvår. Ett halvår sedan vi första gången fick se vårt underverk, ett halvår sedan han kom med buller och bång och totalt överraskade oss. Tiden på neo känns så avlägsen och man börjar glömma allt det jobbiga.

Idag ska vi på 6 månaderskoll på BVC. Undras just hur mycket lilleman gått upp i vikt? Jag tror mest han växt på längden. Läkaren ska kolla honom idag också och se så att han följer med i utvecklingen. Men det lär han göra! Han är så med, så nyfiken, snackar mest hela tiden (inte för att vi förstår vad han säger men ändå...). Han kan sitta korta stunder själv utan stöd men hönsmamma som jag är så sitter jag ju med händerna millimetrar från honom för att han inte ska ramla och slå sig. Han börjar få upp rumpan i krypställning när han ligger på mage. Snart läge att barnsäkra här hemma med andra ord!

Nu ska jag försöka få min lille prins att sova en stund i sin säng (LYCKA TILL MAMMA!!)....

No comments: