Monday, April 11, 2011

BVC-besök 16 dagar

Vi har precis varit på BVC-besök igen och vägt lilla S. Han är idag 16 dagar och väger 3500 gram. Han har gått upp 190 gram på 6 dagar. Det var ok. Men det känns som vi har en liten kille till. Men så länge han följer sin kurva är det lugnt. Det är ju väldigt behändigt med en lättviktare :p

Han äter nu bara en gång på natten, kring kl 3. Han brukar ladda med att amma tätare på kvällen. Sen sover han till någon gång mellan 7 och 8 på morgonen. Just nu vill han inte sova i sin säng på nätterna. Han vill sova hos oss och för tillfället prioriterar vi att få sova så vi låter honom faktiskt sova i vår säng :) Ligger han i sin säng knorrar han, piper, gråter och man märker på honom att han inte är nöjd. Direkt när vi lyfter över honom till oss så somnar han och han sover längre pass i vår säng.

Idag har han haft en riktig vakendag och knappt sovit alls. Efter lunch la jag honom i vagnen och jag hann inte mer än till baksidan av huset innan han sov. Han var vaken från kl 8 till kl 13 och sov sen till 14.30. Nu är han vaken igen men borde nog sova lite till...

- Postat via Blogpress från min iPod.

4 comments:

kattiiiiss said...

Fint att han växer!
Mina gick ner hela tiden och till slut var jag tvungen att börja medicinera igen, så då fick jag sluta amma. Men jag gick ner mig helt innan jag insåg att det inte funkade längre.

Hoppas att ni har haft en skön måndag!
Kram

Lisabettan said...

Jestanes ... vilken härlig bild och du ett stort grattis till nykomlingen! Glad påsk på er alla! kram Elisabeth. (www.samojedatlas.blogg.se)

Cake Me Happy said...

Hej!
Tack för din fina kommentar :-) Självklart får du beställa tårta också, det är bara att skicka ett mail så tar vi det där! marialun@gmail.com
Vilka söta små troll du har!!

Cake Me Happy said...

En sak till - om du vill att alla ska kunna skriva kommentarer till dig så gå in och ändra inställningar för kommentarer till "alla". Så missar du inga :-)