Tuesday, April 5, 2011

Bra dag

Idag är en bra dag!
• BVC-sköterskan har varit här idag och kollar lilleman. Han väger nu 3310 g, dvs 10 g över födelsevikten och han har ökat 165 g på 1 vecka vilket är bra. Navelstumpen är på väg att lossna redan.

• Jag har fått papper om förnyelse av körkortet så papper från skattemyndigheten borde komma snart om att de reggat vårt giftemål och mitt byte av efternamn. Snart kan jag skriva under med mitt nya efternamn.

• Jag provade ett par av mina gamla jeans idag eftersom mammabyxorna är för stora. Och de gamla jeansen passar! Så 10 dagar efter förlossningen passar mina vanliga kläder igen :) Jag har totalt gått ner 8.5 kg på 10 dagar. Det betyder att jag idag väger 4.5 kg mindre än när jag blev gravid. Och det känns. Min kropp är smidigare.

I morgon ska vi nog på en liten shoppingtur. Jag behöver en ny amnings-BH. De jag sparat från förra gången är för små och jag tänkte unna mig ett par nya byxor.


- Postat via Blogpress från min iPod.

3 comments:

kattiiiiss said...

Hoppsan vad det gick undan!
Roligt att du är nere i vikt igen.

Kul att lillebror har gått upp så fint i vikt :-)
Kram på er

Hanna och Bemi said...

Hehe, ja det är som förra gången. Bästa dieten för mig är att få barn. Sist gick jag ner 18 kilo och hade bara gått upp 3 kilo under graviditeten. Sen gäller det ju att hålla vikten oxå... Men det är skönt att komma i de gamla kläderna igen. Man får ju plötsligt ett betydligt större urval bland kläderna.

kattiiiiss said...

Hoppas att allt är bra med er?
Har inte "sett" till dig på ett tag!

trevlig helg
Kram