Friday, June 11, 2010

Nytt objektiv

Jag har velat ha ett nytt objektiv till kameran ett tag. Alltid roligt att ha lite olika att leka med. Jag har läst väldigt många recensioner om ett speciellt objektiv som passar väldigt bra till porträtt bland annat, canon 50 mm/1,8 och nu, nu finns det i min kameraväska. Eller snarare på kameran.

Jag har läst att många använder det som standardobjektiv för att det är så enkelt att jobba med och blir så bra bilder och ja, jag är kär. Jag älskar foton med suddiga bakgrunder och detta objektiv gör just så med bilderna. Typiskt nog så är B inte på ett samarbetsvilligt humör och jag får nästan muta honom för att få ta bilder. Varför just nu när mamma vill leka????

Här kommer i alla fall några bilder. Längtar efter att det ska sluta regna så att jag kan ta lite bilder ute också. Skaffar jag fler objektiv nu måste jag skaffa en ny kameraväska :o)


Nya tesilar som vi införskaffade idag. Vi var på mitt jobb för att hämta jobbkameran som jag ska ha på ett möte på måndagmorgon. Vi passade på att åka inom mobilia och uträtta några ärenden. B är relativt frisk idag så det är ingen fara att vistas ute.



Bus ligger på köksbordet :oP

Bus visar upp tesilarna. Han skulle promt ha en han också så det fick bli en var. Han dricker ju också mycket te.



Bus var lite arg och ledsen igår. Pappa tvättade ett sår B hade på fingret, det uppskattades inte riktigt.



Min älskade pojke med de finaste ögonen i världen.
Vill bara lägga till att dessa bilderna är totalt oredigerade eftersom jag inte har photoshop ännu på vår nya dator...

No comments: