Sunday, June 6, 2010

Födelsedagskalas

Idag har Benjamin haft sitt första barnkalas, 7 barn blev de till slut om jag räknade rätt... En dök inte upp och har inte hört av sig alls. Ganska dålig stil tycker jag... Men det avlöpte väl bra, Benjamin fick ett tossaryck mitt i men det är ju enklare när man är på hemmaplan att ta en time-out. De andra barnen lekte glatt vidare med Pappa Puh som förste lekledare. Är man lärare så åker man på sådana uppgifter ;o) Men han såg ut att trivas :o)

Det var lagom med 2 timmars kalas. Vi var helt slut sedan :o) och fick ta oss en iskaffe i solen medan Benjamin sov middag efter kalaset. Typiskt nog så brände vi oss en del fast vi använt solskyddsfaktor 8. Det kan bli en lång natt...

Här kommer i alla fall några bilder....

Allra sötaste sonen vår.



Trädäcket är nu klart med trappa. Räcket är på G det med. Det är så lyxigt med ett så stort trädäck och vi äääälskar det!


Muffinsen vi bjöd på idag på kalaset istället för tårta.



1 comment:

Ivy said...

Så fint trädäcket kommer att bli, vilka härliga sommardagar och kväller ni kommer att ha där.

Gott att höra att allt gick bra - jag tycker att det låter alldeles lagom med barnantalet också. Muffinsen såg urgoda och smaskiga ut och glasyr-turkosfärgen väldigt inbjudande ut.

Ang solskyddsfaktor 8, vi kör på 25 hahaha och jag är ju asiat thi hi.