Wednesday, May 19, 2010

Tillägg...

Jag fick visst göra ett tillägg på min önskelista :o) Jag har ju helt glömt bort att jag alltid önskar mig garn :o) Garn kan man aldrig få för mycket av. Jag är inte ens knusslig med färger. Färgpaletten i min garnväska kan aldrig bli för stor. Man har alltid användning av alla färger vid någon tidpunkt. Jag använder ju tom orange som annars är en färg jag har svårt för.

Mönster på virkade sjalar tas också tacksamt emot. Skulle vilja kunna sticka en speciell sjal men är inte så bra på att tyda stickbeskrivningar.

Jag har blivit tipsad av Sussi att Vartofta garn har billigt garn och gjorde för ett tag sedan en beställning där. De har inte en jättebredd av färger av det garnet jag använder, jag vill ju även ha många nyanser av samma färg på mitt garn. Men de har ett bra basutbud och deras garn är verkligen lätt att virka med. Glider lätt på virknålen. Håller på med en filt just nu med garn från Vartofta. Har redan planer på en filt till när denna är klar och den tänkte jag skulle gå i rosa, rött, ljusgrönt/lime, vitt och kanske gult. Sussi har en bra manick som man kan snurra upp härvorna till nystan med. Lite svårt att virka med härvor ju :o)

No comments: