Saturday, February 13, 2010

Mina senaste alster





Här är mina senaste små filurer eller rättare sagt amigurumis. Det är vanebildande att virka och så otroligt avslappnande. Dessa är virkade efter mönster av Elisabeth Doherty. Hennes mönster är så fantastiska att följa och hennes egna skapelser är rena underverken. Så långt har jag inte kommit ännu. Jag har bloggat länkar till hennes blogg innan men här är den om någon vill titta igen.
Om någon är intresserad av en liten filur är det bara att hojta till. Här virkas på löpande band. Dessa ovanstående har jag i princip virkat sedan nyår. Saknas gör en rosa kanin som har flyttat till annan ort till en liten nyfödd Meja och Benjamins bruna kanin som han just nu kramar hårt medan han sover middag. Alla ovanstående utom den rosa katten har inget hem :o( De bor på min bokhylla så länge. Rosa kissemissen väntar på att dess ägare ska födas :o)

No comments: