Tuesday, February 13, 2007

Dags att möblera tycker Bemi

I morse hade vi en lite jobbig incident med Bemi. Vi hade bytt en mindre välluktande blöja, Bemi var trött (vaknade kl 5 i morse *suck*) och när jag satte ner honom på skötbordet för att knyta byxorna i midjan kastade han sig bakåt och jag hann inte fånga upp honom. Han slog i den bakre delen av skötbordet och skrapade upp ett sår i bakhuvudet och fick en bula *hua*. Han blev sååååå ledsen och tro jag det, det måste gjort ont på mammas älskling. Som tur var var Roger fortfarande hemma och kunde lugna föfrst Bemi och sedan hönsmamman Hanna. Usch, jag gillar inte när han gör sig illa och han lär ju göra det fler gånger.....

Nåja, han har varit supersnäll resten av dagen. Han har sovit två pass på totalt 2 timmar *duktig pojke*. Han verkar inte ha ont heller, det är bara ett litet sår kvar. Bulan har gått ner igen.

Bemis nya hobby är ju att utforska allt utanför hans lekfiltar. Han lyckas förflytta sig längre och längre bort från filten och det är roligt att se han kämpa och kämpa. Idag var det mammas favoritkatalog som han fick ögonen på, se nedan....Men det gäller att passa honom nu när han kan flytta sig bra runt på golvet.
Bilderna är tagna med min mobil, därav den dåliga kvaliteten.

I morse var Bemi lite trött när mamma åt frukost
så han vilade huvudet lite men leka skulle han....

Bildbevis på att Bemi tycker att det är dags att vi gör ett
besök på IKEA och skaffar lite möbler till hans rum.....
Kolla också var han sitter, inte sitter han på sin filt inte...

No comments: