Tuesday, October 5, 2010

Status v14

Sedan förra veckan upplever jag att jag har sammandragningar. Lite tidigt kan tyckas. Så jag var och lämnade ett urinprov hos BM igår. Det kan vara urinvägsinfektion som spökar. Hon skulle höra av sig inom en vecka om provet visade något.

Jag kan känna Loppan sparka där inne. Men BM hävdar att det är bara mina tarmar, det är för tidigt att känna bebis. Mhm! Säger du det så.... Eller inte. I detta fallet väljer jag att inte tro BM. Jag minns så väl hur det känns när bebis sparkar så här i början så jag vet nog allt vad det är jag känner.

Annars? Jag är trött, så förbenat trött. Jag somnar i soffan varje kväll. Igår somnade jag inte ensam dock. Benjamin brukar vilja ligga och mysa när jag ligger och sträcker ut mig på soffan efter kvällsmaten. Men han är inte den som somnar var som helst. Men igår somnade han på min arm. Så där låg vi och snarkade... Priset tog jag dock i fredags. Somnade på tåget hem och fick hoppa av i Skurup och åka tillbaka till Svedala.... Sedan somnade jag kl 18 på soffan där hemma och vaknade kl 20 och då hade jag inte ens märkt att Bemi hade gått och lagt sig...

Jag undrar när denna trötthet ska lägga sig? Det ska ju infinna sig en pigg period också har jag läst. Hallå! "Pigga-perioden", var är du??? Jag behöver dig! Annars kan det bli dryga och trötta 26 veckor till innan Loppan är tänkt att komma ut.

Ikväll tänkte jag ta mig i kragen och åka till biblioteket med Benjamin efter att jag hämtat på dagis. Han har frågat efter det i flera dagar nu. Vi ska se om vi kan hitta en bok om hur det är att få syskon. Sedan kanske vi kan hålla oss vakna genom att SITTA upp och läsa någon av böckerna... Annars får väl Roger väcka oss när han kommer hem från hockeyn...

No comments: