Wednesday, October 13, 2010

Lite bilder kanske?

Det var ett tag sedan jag la in bilder känner jag. Men här kommer en blandad kompott.



En kompis visade upp bilder på babyfiltar på sin blogg och jag kan ju inte vara sämre. Mina är hemmavirkade, dock inte klara. En flickig variant och en mer pojkig variant. Om det blir en flicka kan båda användas men blir det en pojke får nog den flickiga varianten hitta ett annat hem. Den flickiga virkas med det egenhändigt färgade garnet :o)


Min älskade gosunge. Jag vet, han skrattar på i stort sett alla bilder jag lägger ut men det är faktiskt så här han ser ut mest hela tiden. Vi har en go och glad pojke. Något har också hänt med honom. Han har slutat sova middag på dagis (sover bara hemma på helgerna) och vi fruktade mer konflikter eftersom han då är trött på kvällarna men nä. Han är hur go som helst, äter bra och vi har nästan mindre konflikter nu än innan. Ok, han är mer trött. Han somnar oftast antingen liggande i soffan (något han aldrig gjort innan) eller sittande i vårt knä innan det är sängdags. Men det är helt ok. Så länge vi slipper konflikter är vi nöjda med det mesta.


Och här har vi lilla ja med magen i vecka 15, dvs nu. Tagen i lördags. Det putar lite grann va? Jag ser inte bara småfet ut va? ;o)


Och här har vi första inköpen till Loppan. Är de inte bedårande så säg? Och JA, en pojke kan också ha den röda bodyn!
What else? Jag har varit hemma hela denna veckan. Vaknade upp yr i måndags morse men gjorde mig klar för jobb men jag kunde knappt ta på mig skorna utan att börja svajja så det vore bara dumt att ge sig ut och riskera att trilla på väg till jobb. Räcker att jag gjort det en gång denna graviditet. Jag fick kollat blodtryck och hb hos barnmorskan och båda var lite lägre i jämförelse med sist jag var där. Så nu har jag börjat käka järn och hoppas att det ska ge med sig. Det är väl lite bättre men inte helt bra ännu. Är fortfarande yr.




No comments: