Friday, March 19, 2010

Kolla in...

Kolla in denna väskan. Den är virkad av tjejen som har denna bloggen.
Jag är helt mållös! Den är helt underbar. Och alla hennes grejer är helt underbara. Jag vill också virka en sådan. Gaaaahhhh! Varför denna lockelse/frestelse? Jag och mina 780 projekt. Jag vill, jag vill, jag vill. Jag vill också ha en sådan här härlig väska nu till våren/sommaren. Snacka om energikick bara av att titta på väskan. Jag får nog ta och virka järnet på mina projekt där hemma nu i kväll och i helgen så att det är helt ok för mig att påbörja en sådan här underbar väska. Någon som vill adoptera Benjamin i helgen så att jag har fritt fram att virka hela helgen utan dåligt samvete? :o)

När jag läste på hennes blogg om hur hon färgar sitt eget garn blev jag tom sugen på det. Varför ärvde jag denna pyssliga gen av mamma? Gaaaahhhhh! Mamma virkade, vävde, stickade, sydde kläder, färgade sitt eget garn, pysslade med dagbarnen i stort sett varje dag. Jag ser ju var jag har fått det ifrån, det går inte att förneka. Mamma hade alltid diverse projekt på gång. Och till råga på allt tycker jag att jag blir mer och mer lik mamma till utseendet också.

Jag vet vad jag önskar mig i födelsedagspresent - mer tid! Kan någon fixa det? Och ge mig några uppiggande piller? Denna veckan har jag knappt orkat virka alls. Jag har varit helt slagen på kvällarna och somnat i soffan nästan varje kväll :o( Och detta har dessutom varit en vecka när Benjamin har varit som ett ljus - i stort sett inga konflikter alls som har tagit en massa energi men ändå är jag SÅÅÅÅ trött. Jag tror att jag kan gissa vad som stulit min energi dock - jobbet (urk) och mitt hjärta (fan) men det tänker jag inte gå in på idag. Orkar inte, vill inte.

Idag ska jag gå hem tidigare och leka utomhus med Benjamin en stund. Nu när det är lite vårväder får vi passa på. De har lovat kallare väder igen.

1 comment:

MiA said...

Wow! Tack för att du bloggar så snällt om mej :) .. och vilken liten gullunge du har - underbara bilder! Och hur lite lust man har att jobba när man bara vill virka hela tiden alltid... vet precis hur du känner!

Nå. Till mina väskor. I mönstret är yttersta raden virkad med en stolpe i varje fast maska, utom i hörnen där man gör "1 stolpe, 1 luftmaska, 1 stolpe". För att kunna "join-on-the-go" länkar man hörnerna genom luftmaskorna. Hur man gör det finns beskrivet här:
http://www.flickr.com/photos/23796207@N00/sets/72157600613386583/ Det beskriver vanliga hexagoner, men principen är densamma. Men, genom att bara joina hörnen lämnade för mycket icke-joinat tyckte jag. Så på blom-hexagonerna så bytte jag den mittersta stolpen på varje långsida till en luftmaska och joinade där också. Hoppas du förstår hur jag menar...

Ha en bra dag - trots jobb..!
MiA