Wednesday, March 11, 2009

Länge sedan

Länge sedan jag la upp några bilder på Bemi känns det som. Det kommer två i slutet på detta inlägg.

Idag har jag varit i Kristianstad på möte och tyckte inte det var lönt att åka tillbaka till jobbet sedan. Så jag hämtade Bemi tidigare på dagis. Han har ju som regel ganska långa dagar nu när Roger bytat jobb. Eller långa och långa. Roger lämnar Bemi på dagis kl 7 och jag hämtar Bemi kl 16. Men idag hämtade jag honom kl 14 och det känns som lyx. Vi bestämde oss för att gå till lekplatsen och leka lite direkt när vi kom hem. Och sedan har vi byggt koja, lyssnar på musik, myst lite (Bemi har suttit i mitt knä med filtoch Hugo och knipit mig i armbågen), spelat lite ukulele och fotograferat.

Nu surfar jag lite och Bemi "bygger". Jag ska snart gå igenom mina spillbitar av pysselpapper och lägga i en liten låda till Bemi. De klipper och klistrar mycket på dagis just nu och det är tydligen jättepoppis. Likaväl som att slänga mindre spillbitar så kan han ju få dem i en låda som han kan leka med.

Bemi har varit ganska bråkig måndag och tisdag. Det har börjat redan på dagis med att han varit dum när jag ska hämta, han har spottat, fräst, slagit och knipit mig. Igår fick han sig en rejäl utskällning i bilen på väg hem, han vet bättre än att bete sig så. Jag förklarade att det inte är skoj att komma och hämta honom när han är dum vid mamma. Och att mamma skyndar sig så mycket hon kan för att hämta honom på dagis för hon saknar honom. Han har även varit ganska jobbig här hemma och betett sig illa. Det har inte varit lugna och harmoniska kvällar direkt på sistone...

Idag hade jag en ängel när jag kom till dagis och det har fortsatt. Hoppas det håller i sig hela kvällen. Som tack för att han var så snäll när jag hämtade fick han hjälpa mig att köra in bilen i garaget, han satt i mitt knä och höjdpunkten är att tuta när jag stannat bilen i garaget :o) Han älskar att köra in bilen i garaget och jag sa att det är sådana saker man får göra när man är snäll.

Nu ska jag återvända till min lilla prins och leka med honom.


Benjamin spelar lite på sin ukulele.



Benjamin och pappa pussas, tagen häromdagen.

No comments: