Friday, March 20, 2009

Dåligt uppdaterat

Det är dåligt med uppdateringar här. Jag har åkt på halsfluss igen och samma hemska variant som i julas. Jag kan inte äta, inte svälja, knappt prata och inte sova. Jag får i princip sitta upp och sova. Jag är helt igensvullen i halsen. Fick penicillin igår så jag hoppas det ska ha hjälpt till i morgon.

Så, det är bantningskur igen här hemma. Jag lever i stort sett på flytande kost, drickyoghurt och smoothies (hade varit lättare att göra egna här hemma om jag hade haft en mixerstav/mixer *blink*). På kvällarna försöker jag peta i mig en liten miniportion mat. Men usch va detta är jobbigt!! Jag kan inte minnas att halsfluss har gjort så här ont förr och jag har ändå haft mycket halsfluss i mina dar.

Nu är det helg och jag vill vara frisk!!

3 comments:

Anonymous said...

Krya på dig, ha en riktigt mysig helg med familjen!

Anonymous said...

Härligt att vårintåget verkar konstant hos er! Här frestade det med 3 dagar, sen kom vintern tillbaka.

Ja, vi anv. ff ergo /Mt ibland, väldigt sällan før min del då jag är så dålig rygg numera, men Andreas orkar och kan och vill. Isa gillar det också fortfarande.

Ha en härlig helg!

Ivy said...

Tack :)Vandrar lite i mörkret just nu, jag hade just fått börjar arbeta fullt med ungefär det jag ville jobba med på Sesam. Så det var tråkigt att denna smäll kom nu. På Finn.no blir det nog att börja om igen, tråkigt nog. Men jag har ett arbete och FINN.no är den ba¨sta arbetsplatsen i Norge enlit A great place to work survey som gjorts. Varav avdelningen jag kommer att tillhøra scorer topp i den undersøkningen. Så jag hoppas bara att lønen inte sänks før mkt och att arbetsuppgifterna är hanterbara.